Z technikum na drogę życia

 Nie wszyscy marzą o pracy za biurkiem. Są tacy, którzy szukają zapachu przygody i takich miejsc dla siebie, w których decyzje podejmuje się w ułamku sekundy. Zwłaszcza, gdy stawką jest bezpieczeństwo innych ludzi. Uczniowie klasy 5LT w Technikum im. Józefa Piłsudskiego w Brzesku spotkali się z kimś, kto na własnej skórze przekonał się, że po technikum logistycznym można nie tylko nieźle zarabiać, ale też pilnować porządku na polskich drogach.

 

Uczniowie klasy 5LT w Technikum im. Józefa Piłsudskiego w Brzesku spotkali się z Tomaszem Pajorem, absolwentem szkoły na kierunku technik logistyk, a dziś młodszym inspektorem ruchu drogowego, który zna transport od podszewki. Od planowania przewozów po kontrole ciężarówek, tachografów i opłat E-Toll. Wszystko to, jak sam przyznał, zaczęło się właśnie tutaj, w brzeskim technikum. – Wtedy nie przypuszczałem, że wiedza o przewozach, dokumentacji czy przepisach drogowych przyda mi się aż tak bardzo – mówił.

Spotkanie miało w sobie coś z opowieści drogi. Tej zawodowej i tej dosłownej. Inspektor Pajor w barwny sposób przybliżył uczniom kulisy pracy w Państwowej Inspekcji Transportu Drogowego, instytucji, która dba o bezpieczeństwo wszystkich użytkowników dróg. Opowiadał o kontrolach kierowców, nowych technologiach w transporcie i o tym, że oprócz znajomości przepisów liczy się refleks, odpowiedzialność i zimna krew. Nie zabrakło pytań o warunki pracy, stres i szanse rozwoju. Odpowiedzi, jak życie, bywały różne. Jedno jest pewne. Technikum logistyczne może dobrze przygotować do rozwoju w ramach służby państwowej. – To spotkanie pokazało, że logistyka nie kończy się na magazynie czy planowaniu transportu. To kierunek, który otwiera wiele ścieżek – podsumowała Marta Grabania, organizatorka wydarzenia. Takie spotkania uczą więcej, niż niejedna lekcja i niejeden podręcznik. Uczą, że pasja i odwaga potrafią zaprowadzić daleko.

 

 

27.10.2025
Twój komentarz:
Ankieta
Czy znasz tarnowskie organizacje pozarządowe i wiesz, jakie działania podejmują?
| | | |