Kolor ma znaczenie

 Czarny, szary, biały i srebrny – takie kolory najczęściej wybierają osoby kupujące samochód z drugiej ręki. W każdym z tych kolorów na pierwszym miejscu znajdują się hatchbacki. Auta w kolorach żółtym, beżowym, pomarańczowym czy  zielonym, choć wybierane rzadziej, dają sprzedającemu największy zysk.

 

Amerykańska platforma internetowa przeanalizowała w ubiegłym roku ponad 1,3 mln 3-letnich samochodów używanych, aby określić wpływ koloru na wartość odsprzedaży. Największym powodzeniem wśród potencjalnych nabywców cieszą się cztery kolory: czarny, szary, biały i srebrny. W każdym z tych kolorów na pierwszym miejscu znajdują się hatchbacki. Natomiast  kolory żółty, beżowy, pomarańczowy czy zielony, zapewniają sprzedającemu najwyższy zysk.  Dlaczego tak się dzieje? Otóż samochodów w kolorach jaskrawych jest po prostu dużo mniej na rynku niż pozostałych i chociaż relatywnie niewiele osób chce je kupić, chętnych i tak jest więcej, niż dostępnych aut. Dlatego jaskrawe kolory dobrze radzą sobie na wtórnym rynku. Przeciętny samochód traci po 3 latach 22,5 proc. swojej wartości, podczas gdy samochody żółte tracą tylko 13,5 proc., a samochody beżowe, pomarańczowe czy zielone tracą niecałe 20 proc. swojej wartości. Najbardziej tracą na wartości samochody złote, brązowe i czarne.

W kolorach stonowanych sprzedaje się najwięcej hatchbacków, SUVów oraz kombi. W Polsce najpopularniejszy samochód używany to Opel Astra, najczęściej dostępny w kolorze srebrnym.

 

 

28.03.2024
Twój komentarz:
Ankieta
Czy wiesz, na kogo oddasz głos w drugiej turze wyborów?
| | | |